ارور HRS یخچال چیست و چه دلایلی دارد؟

ارور hrs در یخچال

یکی از خطاهایی که در بسیاری از یخچال‌ها مشاهده می‌شود ارور HRS است. از آنجایی که یخچال جزء مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم خانه است، مشاهده هر خطایی روی آن نگران کننده می‌باشد. در این بین ارور HRS در یخچال از جدی‌ترین خطاهایی است، که یخچال‌ها با آن مواجه می‌شوند. اما این ارور چیست و چرا به وجود می‌آید؟ این خطا نشان دهنده یک مشکل الکترونیکی در یخچال است. اغلب اگر برد الکترونیکی یخچال خراب شده باشد، این خطا توسط یخچال نشان داده می‌شود. در ادامه این مطلب از سروش سرویس با دلایل و راه‌های از بین بردن خطای HRS آشنا می‌شویم.

اما پیش از پرداختن به مطلب لازم به یادآوری است که برای رفع خطاهای انواع یخچال و حل مشکلات مختلف برندهای مختلف یخچال و ساید بای ساید می‌توانید با مجموعه سروش سرویس تماس بگیرید. این مجموعه یکی از بهترین‌ها در زمینه تعمیر انواع یخچال در اصفهان و تعمیر ساید بای ساید در اصفهان است. در کنار آن، تمامی خدمات نصب و سرویس، انواع یخچال و سایر لوازم خانگی را نیز ارایه می‌دهد. در صورت داشتن هر گونه مشکل با دستگاه‌ها و لوازم خانگی خود می‌توانید با مجموعه سروش سرویس تماس بگیرید.

۰۹۱۳۳۰۲۶۱۵۲۰۹۱۲۰۹۱۳۶۹۱

ارور HRS در یخچال به چه معنا است؟

یخچال‌های مدرن و امروزی، اغلب مشکلات و عیوب خود را از طریق ارورهای مختلف نشان می‌دهند. به این ترتیب، کار عیب‌یابی و تعمیر آن‎‌ها ساده‌تر می‌شود. برخی از این خطاها به مشکل و ایراد بزرگی اشاره نمی‌کنند. اما برخی دیگر از خطاها مانند ارور HRS نشان دهنده مشکل بزرگی در یخچال هستند. وقتی برد یخچال با مشکل جدی مواجه شده باشد این خطا نمایش داده خواهد شد. مشاهده این خطا به معنای از کار افتادن عملکرد کلی یخچال است. به همین خاطر امکان فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال در طول 24 ساعت آینده زیاد است. وقتی خطای HRS رویت شود فقط چراغ‌های داخل یخچال و فریزر فعال باقی مانده‌اند. پس هرچه سریع‌تر باید با تعمیرکاران مجرب و حرفه‌ای برای کشف علت و تعمیر یخچال تماس بگیرید.

دلایل ایجاد خطای HRS در یخچال

همانطور که اشاره کردیم خطای HRS یکی از جدی‌ترین انواع خطاهایی است که در یخچال دیده می‌شود. دلایل مختلفی وجود دارند که موجب بروز این خطا در یخچال خواهند شد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

1- اتمام عمر قطعات یخچال

هر وسیله برقی و قطعات آن دارای عمر مفید و مشخصی هستند. با اتمام این دوره، قطعات، فرسوده شده و از کار می‌افتند. بسیاری از اوقات این خطا در یخچال‌های قدیمی و فرسوده مشاهده می‌شود.

2- نگهداری نادرست از یخچال

علت دیگری که می‌تواند منجر به روشن شدن ارور HRS در یخچال شود نگهداری نادرست از آن است. اگر نصب و سرویس‌های دوره‌ای یخچال به درستی انجام نشود عمر مفید آن کاهش پیدا می‌کند. این خطا نشان دهنده خراب شدن برد یخچال می‌باشد. نگهداری طولانی مدت از یخچال در محیط‌های آلوده از دلایل معیوب شدن برد آن است. در این صورت، باید برای حل مشکل، نسبت به تعمیر برد یخچال توسط افراد حرفه‌ای اقدام کرد. پیشنهاد می‌شود در بازه‌های زمانی مناسب نسبت به سرویس یخچال اقدام شود.

3- نوسانات برق از دلایل ارور HRS در یخچال

از دیگر دلایل مشاهده این خطا می‌توان به نوسانات برق اشاره کرد. نه تنها یخچال بلکه بسیاری از لوازم برقی با نوسان برق آسیب می‌بینند. استفاده از محافظ‌های برق مخصوص یخچال از مشکلات ناشی از نوسانات برق جلوگیری می‌کند.

دلایل ارور hrs در یخچال
دلایل خطای hrs در یخچال

4- سوختن کندانسور فریزر

گاهی اوقات سوختن کندانسور فریزر موجب از کار افتادن فن‌ها و افزایش دمای برد یخچال می‌شود. در نتیجه فشار حرارتی وارده بر برد یخچال افزایش زیادی پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود خطای HRS در صفحه نمایش یخچال دیده شود.

5- خراب شدن پاور برد یخچال

پاور برد یکی از بخش‌های مهم در این قطعه است. اگر به هر دلیلی پاور برد با مشکل مواجه شود ارور JRS ظاهر می‌شود.

راه حل ارور HRS در یخچال

این خطا زمانی روشن می‌شود که برد یخچال آسیب دیده باشد. بنابراین برای رفع این ارور باید مشکل برد یخچال را حل کرد. از جمله اقداماتی که می‌توان در این زمان انجام داد شامل موارد زیر است:

مطلب پیشنهادی: دلایل یخ زدن لوله های پشت یخچال

1- تعمیر برد یخچال

گاهی اوقات برد یخچال به دلایل مختلفی مانند نوسانات برق آسیب می‌بیند. میزان، شدت و نوع خرابی برد یخچال نشان می‌دهد که آیا قابل تعمیر هست یا خیر. گاهی اوقات تنها خازن یا AC برد یخچال معیوب می‌شود. چنین خرابی به راحتی تعمیر شده و هزینه چندانی هم به همراه ندارد. البته باید به سراغ تعمیرکاران حرفه‌ای و کاربلد بروید تا مشکل برد یخچال به طور کامل حل کنند.

2- تعویض برد

اگر امکان بازیابی و راه‌اندازی برد یخچال با تعمیر وجود نداشت باید تعویض شود. گاهی اوقات آسیب‌های وارد شده به برد به حدی است که قابل تعمیر نیست. در این شرایط راه‌کاری جز تعویض برد برای راه‌اندازی دوباره یخچال وجود ندارد. در تعویض برد یخچال نیز باید از تعمیرکاران قابل اعتماد کمک بگیرید. چرا که اصل بودن برد یخچال و کیفیت آن در عملکرد یخچال نقش به سزایی دارد.

هزینه رفع ارور HRS یخچال

هزینه رفع این خطا در یخچال به وخامت مشکل پیش آمده بستگی دارد. گاهی امکان رفع مشکل برد یخچال با تعمیر برد آن وجود دارد. در این شرایط، هزینه برطرف کردن خطای HRS مبلغ ناچیزی می‌شود. اما اگر لازم باشد برد یخچال را تعویض کنید هزینه کار بیشتر خواهد بود. هزینه تعویض برد در یخچال به برند یخچال و کیفیت و اصل بودن برد جایگزین بستگی دارد. هزینه تعویض برد یخچال‌های ایرانی نظیر هیمالیا و الکترواستیل کمتر از یخچال‌های خارجی نظیر بوش و ال جی است.

راه‌های جلوگیری از خطای HRS

از آنجایی که هزینه و دردسر تعمیر و تعویض برد یخچال زیاد است بهتر است از ایجاد آن جلوگیری گردد. اولین اقدام برای جلوگیری از این مشکل، نصب اصولی و استاندارد یخچال است. راه‌کار دیگری که به جلوگیری از این خطا کمک می‌کند استفاده از محافظ است. محافظ‌های مخصوص یخچال در بازار وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید. استفاده از ترانس تقویت ولتاژ عمر مفید برد یخچال را بیشتر می‌کند.

سخن پایانی

یکی از خطاهای جدی که نشان دهنده آسیب و خرابی برد یخچال است ارور HRS نام دارد. ارور HRS در یخچال نیاز به خدمات تعمیری حرفه‌ای برای رفع شدن دارد. پس در صورت مشاهده این خطا روی یخچال خود با تکنیسین‌های سروش سرویس تماس بگیرید. تعمیرکاران ما برای ارائه خدمات و رفع ارور یخچال به سرعت، در محل حاضر می‌شوند. تجربه، دانش و مهارت فنی بالای تکنیسین‌های این مجموعه به تعمیر هرچه بهتر یخچال کمک می‌کند. تعمیر یخچال فریزر در اصفهان و رفع خطای HRS در محل از خدمات این مجموعه می‌باشد. فرآیند رفع این خطا از روی یخچال در بازه زمانی کوتاهی نزدیک به دو ساعت انجام می‌شود.