راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

در این مقاله به راهنمای خرید قهوه ساز می‌پردازیم. قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در همه جهان و کشور ما ایران به شمار می‌رود. به همین خاطر، قهوه‌ساز یکی از اقلام مهم برای بسیاری از مردم محسوب می‌گردد. اما برای خرید یک قهوه ساز مناسب و کاربردی به نکاتی باید توجه کرد؟ مطالعه راهنمای خرید قهوه ساز می‌تواند همه نکات مهم و کلیدی در این زمینه را به ما آموزش دهد. با ما در ادامه این مقاله از سروش سرویس همراه شوید تا بهترین قهوه ساز را خریداری کنید. در ضمن اگر دستگاه قهوه ساز دارید اما در استفاده از آن دچار مشکل شده‌اید می‌توانید با سروش سرویس تماس گرفته و از یک تعمیرکار حرفه ای قهوه ساز در اصفهان در خواست کمک کنید. این مجموعه به عنوان نمایندگی بوش در اصفهان، بهترین خدمات تعمیر قهوه ساز بوش در اصفهان و تعمیر قهوه ساز زیمنس در اصفهان را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارایه می‌دهد.

معرفی انواع دستگاه‌های قهوه ساز

قبل از اینکه برای خرید دستگاه قهوه ساز به بازار مراجعه کنید باید با انواع این وسیله آشنا شوید. این آشنایی به خرید قهوه سازی مناسب کمک می‌کند تا نوشیدنی خوشمزه‌ای برای خود آماده نمایید. در ادامه با انواع مختلف دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز موجود در بازار آشنا می‌شویم.

1- دستگاه قهوه ساز فیلتردار

این نوع از قهوه ساز با نام‌های دیگری مانند قهوه ساز چکه‌ای و قطره‌ای هم شناخته می‌شود. تهیه قهوه با این نوع دستگاه کمی زمان‌بر می‌باشد. اما ساز و کار و روش استفاده از این دستگاه، بسیار ساده است. قهوه آماده شده به صورت قطره قطره از خروجی دستگاه خارج می‌شود.

2- قهوه ساز وکیوم یا سایفون

در این بخش از راهنمای خرید قهوه ساز به معرفی نوع سایفون یا وکیوم از این دستگاه‌ها می‌پردازیم. این دستگاه‌ها را می‌توان جزء نسل سوم قهوه سازها به شمار آورد. قهوه تولید شده توسط این دستگاه از نوع دمی با غلظت متوسط و بوی عالی است.

3- دستگاه قهوه ساز پرس

این دستگاه قهوه ساز در بین علاقمندان این نوشیدنی طرفداران زیادی دارد. از این دستگاه، برای تهیه و دم کردن انواع دمنوش‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. قهوه تولید شده توسط دستگاه پرس، بسیار لطیف و مطبوع است.

مطلب پیشنهادی: قرص کالک و کلین قهوه ساز بوش و کاربرد آن

4- دستگاه قهوه ساز ترک

این نوع قهوه ساز در واقع یک دستگاه قهوه جوش برقی محسوب می‌شود. در بازه زمانی کوتاهی می‌توانید به کمک قهوه ساز ترک نوشیدنی دلخواهتان را تهیه کنید.

5- دستگاه اسپرسوساز

کلمه اسپرسو به معنای تهیه شده با فشار می‌باشد. در این دستگاه، آب جوش با فشار بسیار بالا از بین دانه‌های آسیاب شده قهوه عبور داده می‌شود. قهوه‌ای که به این شیوه تهیه شود غلیظ و با عطر زیاد است.

راهنمای خرید قهوه ساز و نکات مهم آن

بعد از آشنایی با انواع دستگاه‌های قهوه ساز، باید با فاکتورهای مهم در انتخاب هم آشنا شوید. توجه به این موارد کمک می‌کند بهترین دستگاه قهوه ساز متناسب با نیاز و خواست خود را انتخاب کنید.

توجه به سلیقه خود

قطعا سلیقه و خواست مشتری، اولین و مهم‌ترین فاکتور در خرید دستگاه قهوه ساز است. برخی از افراد تمایل دارند همه بخش‌های تهیه قهوه توسط دستگاه انجام گیرد. برای این افراد قطعا قهوه سازهای اتوماتیک انتخاب بهتری است. بعضی دیگر دوست دارند در کوتاه‌ترین بازه زمانی قهوه آن‌ها آماده شود. برای این افراد، قهوه سازهای برقی گزینه مناسب‌تری هستند. بنابراین سلیقه و خواست مشتری اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که در خرید قهوه ساز باید مورد توجه قرار گیرد.

راهنمای خرید اسپرسو ساز
نکات مهم برای خرید قهوه ساز مناسب

ظرفیت و مقدار قهوه خروجی

از دیگر نکات مهم که در راهنمای خرید قهوه ساز باید مورد توجه قرار گیرد ظرفیت و مقدار قهوه است. توجه داشته باشید که دستگاه‌های مختلف قهوه ساز خروجی‌های متفاوتی دارند. این خروجی از یک فنجان قهوه تا یک قوری چند نفره متغیر است. برای خانواده‌های کم جمعیت یا کسانی که روزانه مصرف قهوه بالایی ندارند دستگاه‌های کوچک مناسب‌تر است.

حجم دستگاه قهوه ساز

فاکتور بعدی که باید در زمان خرید دستگاه قهوه ساز در نظر بگیرید حجم آن است. حجم دستگاه، باید بر اساس فضایی که در آشپزخانه یا کابینت خانه دارید انتخاب شود. در غیر این صورت، برای نگهداری و استفاده از دستگاه قهوه ساز دچار مشکل خواهید شد.

امکانات و قابلیت برنامه پذیری در راهنمای خرید قهوه ساز

دستگاه‌های قهوه ساز موجود در بازار در دو نوع دستی و غیر دستی هستند. شما بر اساس نیاز و بودجه خود می‌توانید بهترین گزینه از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید. اگر مصرف روزانه قهوه زیادی دارید بهتر است انواع برنامه‌پذیر از دستگاه‌های قهوه ساز را خریداری کنید. برخی از قهوه سازها دارای پنل‌های لمسی هستند. بعضی دیگر از این دستگاه‌ها هم قابلیت اتصال به وای فای و فعالسازی از این طریق را دارند.

قدرت الکتریکی و بخار دستگاه قهوه ساز

از دیگر بخش‌های مهم در راهنمای خرید قهوه ساز قدرت الکتریکی و بخار آن است. قدرت موتور و توان الکتریکی در کیفیت قهوه تولیدی آن اثرگذار است. زیرا موتورهایی که توان الکتریکی بالایی دارند بهتر آب را به جوش می‌آورند. فشار بخار هم از فاکتورهای مهم در تولید کف شیر برای تهیه یک کاپوچینوی خوشمزه است. قدرت موتور و بخار دستگاه قهوه ساز باید با نوع مصرف آن نیز مطابقت داشته باشد. قطعا دستگاه‌های قهوه ساز مورد استفاده در کافه‌ها باید توان الکتریکی و بخار بیشتری نسبت به نوع خانگی داشته باشند.

چند کاره بودن از نکات مهم در راهنمای خرید قهوه ساز

تولیدکنندگان دستگاه‌های قهوه ساز برای رقابت و جلب نظر مشتریان، محصولات چند کاره می‌سازند. برخی از دستگاه‌های قهوه ساز می‌توانند علاوه بر قهوه، کاپوچینو و قهوه فرانسوی نیز تهیه کنند. چندین قابلیت در یک دستگاه قهوه ساز باعث محبوبیت و کاربرد بیشتر آن می‌شود.

طراحی قهوه ساز و جنس بدنه آن

در خرید دستگاه قهوه ساز باید به طراحی و جنس بدنه مورد استفاده برای آن هم توجه کرد. این موضوع به سلیقه مشتری بستگی زیادی دارد. با این همه توجه داشته باشید که جنس بدنه قهوه ساز روی طول عمر مفید آن اثر زیادی دارد.  بدنه استیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دستگاه قهوه ساز و از ویژگی های قهوه ساز خوب محسوب می‌شود

نوع پرتافیلتر دستگاه قهوه ساز

پرتافیلتر هر دستگاه قهوه ساز در واقع نشان دهنده کیفیت آن است. این بخش از یک بدنه استیل و دسته‌ای پلاستیکی ساخته شده است. دو نوع سبد پرتافیلتر وجود دارد که یکی به صورت فشرده و دیگری غیر فشرده است. بنابراین به طراحی و نوع پرتافیلتر نیز در زمان خرید دستگاه قهوه ساز توجه کنید.

آشنایی با برندهای مطرح قهوه ساز

در ادامه بد نیست با برندها و نام‌های مطرح قهوه ساز آشنا شوید. خرید از برندهای معتبر به نوعی تضمین کننده کیفیت دستگاه قهوه سازی است که خریداری می‌کنید. بهترین برندهای قهوه ساز در بازار عبارتند از:

  • قهوه ساز بوش
  • قهوه ساز دلونگی
  • قهوه ساز فیلیپس
  • قهوه ساز سیج
  • اسپرسو ساز ناسا الکتریک
  • اسپرسوساز نوا
  • قهوه ساز سنکور

بر اساس بودجه، نیاز و علاقه خود می‌توانید یک مورد را از بین قهوه سازهای برندهای فوق انتخاب کنید.

کلام پایانی

برای تهیه یک قهوه خوش طعم با بوی دلنشین باید دستگاه قهوه ساز مناسبی داشته باشید. در این مطلب از سروش سرویس، راهنمای خرید قهوه ساز را شرح دادیم. نوع دستگاه، قابلیت‌های آن و ظرفیت قهوه خروجی از فاکتورهای مهم خرید قهوه ساز به شمار می‌روند.