ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟

ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم

ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم؟ این یکی از سوالاتی است که همه خریداران ماشین ظرفشویی در ذهن خود دارند. یکی از لوازم خانگی که در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است ماشین ظرفشویی می‌باشد. اما سوالات زیادی در زمان خرید ماشین ظرفشویی پیش می‌آید. اولین و مهم‌ترین سوال این است که ماشین ظرفشویی چند نفره خوب است؟ بهترین ظرفیت ماشین ظرفشویی و اطلاعات کاربردی در این زمینه را در این مطلب از سروش سرویس کسب کنید.

سروش سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در اصفهان آماده ارایه خدمات برای تعمیر کلیه لوازم خانگی از جمله تعمیر انواع ظرفشویی در اصفهان از برندهای مختلف به ویژه تعمیر ماشین ظرفوشیی بوش در اصفهان و تعمیر ظرفشویی زیمنس در اصفهان است و تکنسین‌های این مرکز خدمات خود را با استفاده از بهترین قطعات و با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عرضه می‌کنند.

چرا مناسب بودن ظرفیت ماشین ظرفشویی مهم است؟

ظرفیت ماشین ظرفشویی در کارایی و میزان مصرف انرژی آن اثر زیادی دارد. استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی اهمیت فاکتورهای مهم روی کارکرد آن را دو چندان می‌کند. ظرفیت مناسب در زمان استفاده از ماشین‌های ظرفشویی از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است.

مصرف برق بهینه در ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی بزرگ‌تر از نیازتان باشد، احتمالا مجبور می‌شوید دستگاه را برای شستن تعداد کمی ظرف روشن کنید. این موضوع موجب هدر رفتن انرژی و آب خواهد شد. بعلاوه اگر ظرفیت کوچک‌تری از ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید مجبور می‌شوید چند بار آن را روشن نمایید. دفعات زیاد استفاده از ماشین ظرفشویی نیز موجب بالا رفتن میزان انرژی مصرفی می‌شود.

مصرف بهینه آب

ماشین ظرفشویی‌های بزرگ در هر بار شستشو آب بیشتری مصرف خواهند کرد. چنانچه تعداد ظروف کمتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی باشد، استفاده از آن غیراقتصادی می‌شود. این موضوع نیز نشان دهنده اهمیت انتخاب بهترین ظرفیت ماشین ظرفشویی در زمان خرید را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم نگهداری از ماشین ظرفشویی

مدیریت بهتر زمان

با انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب، تعداد دفعات کمتری در روز لازم است که دستگاه روشن شود. در نتیجه مدیریت زمان نیز بهتر انجام گرفته و وقت شما نیز هدر نمی‌رود.

تناسب با فضای آشپزخانه

انتخاب ماشین‌های ظرفشویی بزرگ‌تر از نیاز، به معنای اشغال فضای بیشتر است. در حالی که نیاز خانواده با ظرفیت کوچک‌تر از این وسیله به طور کامل برطرف می‌شود. پس تناسب با فضا نیز از دیگر دلایل اهمیت دادن به ظرفیت ماشین ظرفشویی است.

کارایی بیشتر ماشین ظرفشویی

وقتی در انتخاب ظرفشویی به نیاز و ظرفیت مناسب توجه کنید کارایی بیشتری را شاهد خواهید بود. برای خانواده‌های پرجمعیت، اغلب، انتخاب ظرفیت بالاتر ماشین ظرفشویی بهتر بوده و کارایی بیشتری دارد.

ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم و پاسخ به این سوال

در این بخش خواهیم گفت که ماشین ظرفشویی چند نفره برای شما مناسب است. برای انتخاب ظرفیت مناسب ماشین ظرفشویی با فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد اعضای خانوار را در نظر گرفت.

ماشین ظرفشویی چند نفره خوبه
بهترین ظرفیت ماشین ظرفشویی

ظرفیت‌های کوچک (۶ تا ۸ نفره)

این میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی، برای زوج‌ها، افراد تنها یا خانواده‌های کوچک (۲ تا ۳ نفر) ایده‌آل است. ظرفشویی‌های کوچک برای افرادی مناسب است که تعداد ظروف کمی دارند یا معمولاً وعده‌های غذایی ساده‌تری استفاده می‌کنند. همچنین در آشپزخانه‌های کوچک و خانه‌های مخصوص تعطیلات، این نوع، بهترین گزینه است. از مزایا و معایب ماشین‌های ظرفشویی کوچک می‌توان به مصرف آب و برق کمتر و محدود بودن ظرفیت در هر بار شستشو اشاره کرد.

ظرفیت متوسط ماشین ظرفشویی ( 12تا 14 نفره)

این مدل ظرفشویی بیشتر برای خانواده‌های 3 تا 4 نفر مناسب می‌باشد. در هر بار روشن کردن ظرفیت متوسط ماشین ظرفشویی، می‌توان تعداد قابل قبولی ظرف را شست. به همین خاطر، ماشین‌های ظرفشویی متوسط پرفروش‌ترین مدل هر برندی می‌باشند. پس اگر خانواده‌ی 3 یا 4 نفره هستید پاسخ سوال ماشین ظرفشویی چند نفره بخرم برای شما 12 تا 14 نفره است. از نقاط قوت و ضعف این سری از ظرفشویی‌ها می‌توان به ظرفیت کافی برای شستن ظرف‌های کثیف، قابلیت شستن قابلمه‌ها و دیگ‌ها و میزان مصرف مناسب برق و آب به عنوان نقاط قوت و نیاز به چند بار روشن کردن ماشین ظرفشویی با ظرفیت متوسط در مهمانی‌ها به عنوان نقطه ضعف اشاره کرد.

ماشین ظرفشویی بزرگ (15 نفره و بیشتر)

برای خانواده‌هایی که بیشتر از 4 نفر هستند، ظرفیت بزرگ ماشین ظرفشویی انتخاب بهتری است. همچنین اگر مرتب مهمانی‌های پرجمعیت می‌گیرید بهتر است ظرفشویی‌ بزرگ خریداری کنید. طراحی این ماشین‌های ظرفشویی آن‌ها را برای شستن دیگ و قابلمه مناسب کرده است. شستن تعداد زیادی ظرف در هر بار روشن کردن، از ویژگی‌ها و نقاط قوت ماشین ظرفشویی‌های بزرگ به شمار می‌رود. از نقاط ضعف ظرفیت‌های بالاتر ظرفشویی نیز می‌توان به قیمت بالا و اشغال فضای زیاد اشاره کرد.

ظرفشویی‌های رومیزی (4 تا 6 نفره)

اگر مایل به خرید نوع رومیزی ظرفوشیی هستید، در پاسخ به سوال ماشین ظرفشویی چند نفره خوب است باید گفت، ماشین ظرفشویی‌های رومیزی یا کامپکت در آشپزخانه‌هایی که با محدودیت شدید فضا مواجه هستند مناسب است. بهترین ظرفیت ماشین ظرفشویی به شرایط زندگی و جمعیت افراد بستگی دارد. پس انواع رومیزی از ماشین‌های ظرفشویی نیز برای برخی از افراد، بهترین گزینه پیش رو است. این نوع از ماشین‌های ظرفشویی برای کسانی که تنها زندگی می‌کنند کارآمد است. همچنین در آشپزخانه‌های کوچک به خاطر فضای کمی که اشغال می‌کنند مناسب هستند. توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت ظرفیت ممکن است همه ظرف‌ها را نتوانید در یک نوبت بشویید.

فاکتورهای مهم برای اینکه بفهمیم ماشین ظرفشویی چند نفره مناسب ماست

در این بخش به اصلی‌ترین فاکتورهایی که باید در زمان انتخاب ظرفیت مناسب ظرفشویی در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم.

  • تعداد افراد خانواده
  • تعداد دفعات استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی
  • اندازه و نوع ظروف مورد استفاده
  • فضای آشپزخانه
  • میزان آب و برق مصرفی ماشین ظرفشویی
  • سبک زندگی افراد و تعداد مهمانی‌ها

موارد بالا اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. با در نظر گرفتن این فاکتورها می‌توانید ماشین ظرفشویی را خریداری کنید که مناسب نیازهای شماست.

کلام پایانی

در زمان خرید بسیاری از لوازم خانگی از جمله ماشین ظرفشویی انتخاب بهترین ظرفیت برای آن اهمیت دارد. کارایی و مصرف بهینه ماشین ظرفشویی در گرو انتخاب درست ظرفیت آن است. در این مقاله از سروش سرویس به مهم‌ترین فاکتورها در پاسخ به سوال ماشین ظرفشویی چند نفره بخریم، پرداختیم. بعد از انتخاب بهترین ظرفیت ماشین ظرفشویی باید به دنبال بهترین سرویس‌کارها و تعمیرکاران باشید. چرا که نصب و راه‌اندازی و سرویس‌های دوره‌ای در طول عمر ماشین ظرفشویی اهمیت دارند. همچنین در صورت مواجه با خرابی‌های احتمالی باید کار تعمیر ماشین ظرفشویی را به بهترین‌‌ها واگذار کنید. سروش سرویس شرکت تعمیر لوازم خانگی در محل، آماده ارائه خدمات جامع و کامل در این زمینه می‌باشد. کار نصب، سرویس و تعمیر انواع برندهای ماشین ظرفشویی توسط تکنیسین‌های این مجموعه انجام می‌شود. برای دریافت خدمات تعمیر در محل لوازم خانگی با کارشناسان تیم از طریق سایت تماس بگیرید.